2016. augusztus 9., kedd

Mi van az utazós neszeszeremben? - Túrázós, sátrazós kiadás


Az idei nyár egy igazi nagy kérdőjel volt még számomra 2 hónapja, igazából a munka volt a biztos pont, és azon kívül a 'majdahogyalakul' elvet követtem. Amikor ez a bejegyzés kikerül, épp Korzikán leszek - ez az, amit még egy hete el sem hittem volna. A tavalyihoz hasonlóan, ez is egy túrázós út lesz, arról 'Olasz vulkántúra' címmel készült egy bejegyzés, remélem a mostani utazásról is tudok majd írni. Csak azért emeltem ki, mert ha azt olvastátok, abból kideült, hogy ezek ilyen extrán barangolós, "bajárjukazegészkörnyéket" kirándulások, amit imádok, nem hiába mondtam rögtön igent a lehetőségre, amikor megtudtam, hogy felszabadult egy hely. Viszont amikor a pakolásra került a sor, megint az volt a fő cél, hogy hogyan tudom megkönnyíteni a saját dolgomat - szó szerint, mert sokszor kell cipelnünk a saját holmijainkat, én meg elég rég edzettem... Szóval megpróbáltam leredukálni a termékek számát a lehető legkevesebbre, hogy tényleg csak az kerüljön a táskámba, ami fontos, a korábbi évek tapasztalatai után - egyrészt a súly miatt is, másrészt pedig a beauty dolgok ilyenkor elég mellékes szerepet kapnak, de azért jön velem néhány hasznos dolog. Nem akartam minden dolgot ideömleszteni, de néhány tippet összeszedtem, hátha áll még valaki hasonló út vagy túra előtt.


Mivel busszal utazunk, már oda is fel kell vinni néhány dolgot, hiszen egész napos utazás után éjjel érünk Pisába, aztán az éjszakát a buszon töltjük, és úgy megyünk tovább Korzikára. Ettől csak azért félek, mert nem bírom a klímát, és tavaly kötőhártyagyulladással kezdtem a nyaralást, de legalább tanultam belőle, idén erre a lehetőségre is felkészültem. A buszos 'survival kit'-emben helyet kapnak olyan alap dolgok, mint, az utolsó eset miatt első helyen szempcsepp, aztán fogkefe-fogkrém, kézfertőtlenítő, ajakápoló, és ami nem feltétlenül jutna rögtön eszembe: mattító lapok és micellás víz. A lapokat akkor szoktam használni, amikor már látványosan túl olajos a bőröm, akkor jó felitatni ezt a felesleget. Ha néha megállunk, szeretem áttörölni az arcomat micellás vízzel átitatott vattával: egyrészt arctisztítóként funcionál, mivel megtisztítja a bőrt, másrészt pedig hidratál is, ami bármilyen utazáskor jól jöhet, sokkal könnyebben szárad ki ilyenkor a bőr, és a vízhiány nálam alapjáraton is probléma. Ráadásul van belőle ilyen mini kiszerelés is, ezzel az egész útra meg van oldva az arctisztítás problémája. Plusz, ha összebeszéltek ketten vagy akár többen is, még okosabban meg lehet oldani a felszerelés elosztását: például én a húgommal közösen használok minden ehhez hasonló dolgot, mivel együtt megyünk, nem fogunk két külön pakkot vinni. 


Nagyon sok drogériában lehet kapni kisebb változatot tusfürdőkből, samponokból, tényleg elég hosszú a sor, és eleinte én is szépen bevásároltam ezekből, de valahogy nem volt igazi ez a módszer. Egyrészt volt, hogy néha túl kevés volt a mennyiség, például tusfürdőből, ezért abból már nem csinálok nagy ügyet, viszem magammal a normál méretet (főleg, ha hosszabb útról van szó) és ha a gazdasági oldalát nézzük, úgy sem éri meg igazán. Ez a mini sampon azért jön velem, mert a nagy kiszereléshez volt ajándékba, és nem hiszem, hogy hamvasító samponból találtam volna ilyet, ekkora méretben a polcokon, ezért nagyon örültem neki. Ami viszont nagyon jó alternatíva lehet az utazó méretű termékek helyett, az üres tégelyek, ezt is ugyanúgy drogériában lehet beszerezni, és azzal töltjük meg amivel szeretnénk, így ragaszkodhatunk a kedvenc, megszokott termékekhez, amiből úgyis lesz otthon. Például a nagy tégely testvajat sem kell magunkkal cipelni, hanem ki lehet tenni egy tégelybe, én most azt viszek ezzel a módszerrel. Tesztelve, nem folyik ki és nem körülményes ez a procedúra, én így nagyon sok helyet és súlyt szoktam megspórolni, amellett, hogy mégsem úgy oldom meg a helyspórolást, hogy pakolás végén kidobok néhány dolgot, ami a kezembe kerül. 
A hajápolás témához még az előző képen felmerülő szárazsampon és hajvégápoló olaj kötődik: előbbi nálam kötelező darab utazáskor, megkönnyíti a dolgunkat, ha épp nem alkalmas az idő hajmosásra, ki szeretnénk tolni 1-2 nappal, vagy csak szimplán jól jönne egy kis frissítés. Ebből viszont jobban jártam volna kisebb adaggal, létezik a kisebb kiszerelés, csak én nem találtam meg. Szárazsamponból pedig jelenleg ez a Batiste XXL Volume a nagy favorit, 2 perc alatt lehet életet a hajamba, kempingezéskor ez a tulajdonság csak jól jöhet. A Dove hajvégápoló olaját a tenger sós vizétől kiszáradó hajvégek miatt viszem, mindennapos fürdés mellett 10 nap alatt érdekes állapotok jöhetnek össze, jobb lenne elkerülni, sajnos eléggé hajlamos a hajam a töredezésre, kelleni fog ez a kis táplálás.
Illatként egy testpermetet viszek magammal, a Body Shop Pink Grapefruit illatát, ez hűsít is, és a citrusos illatával tökéletes lesz a meleg napokra, nálam ez a plusz, ami ha itthon maradna sem lenne tragédia, de azért jólesik napközben magamra fújni belőle egy kicsit. 


Ezt a két dolgot azt hiszem nem kell nagyon magyarázni, tipikus kézi táska alapfelszerelés: a dm-es kézfertőtlenítő, mert egyáltalán nem hagy ragacsos érzetet és a Labello kókuszos ajakvaj, mert ez napi többször is előkerül. Ezek mellett még kis csomag nedves törlőkendő, fésű, hajas kellékek, naptej és dezodor is lesz nálam persze, de kozmetikumokból itt be is zárult a kör, azt hiszem idén fogtam vissza magam a legjobban, de nem is érzem szükségét ezeken felül bárminek is. 

Nektek van valamilyen tuti tippetek egy ilyen utazásra? 

Rebeka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése