2015. december 26., szombat

Oreós sütinyalóka

Szeretem a sütinyalókákat, egyrészt mert olyan ízben készítjük, amilyenben szeretnénk, a variációknak tényleg csak a fantázia szab határt, másrészt pedig amikor felteszem az asztalra, akkor mindenki megkérdezi, hogy mi is ez, emiatt szerintem bármilyen összejövetelen vagy bulin megállja a helyét, olyan formabontó a klasszikus sütemények mellett. Hamar kész van egyébként, én 24-én reggel álltam neki az elékszítésének, egyedül a csokibevonattal húztam el az időt, mivel az olvasztott csokiból a második adag volt csak az igazi: eredetileg fehércsokit szerettem volna használni, de amikor felolvadt akkor egy gumis massza lett belőle, ami konkrétan lecsúszott a sütinyalókákról, ennél a pontnál vettem elő az utolsó tábla csokit, ami itthon fellelhető volt, egy 90%-os étcsokit, szóval később azért figyelmeztettem mindenkit, hogy erős lesz a dolog, de így is elfogyott egy délután alatt.


Hozzávalók 16 darabhoz:
16 db Oreo keksz (egy doboz)
80 gr mascarpone
100 gr csoki
vaj
16 db pálca
díszítőgyöngyök

Elkészítés: 
A kekszeket zacskóba tettem és egy klopfoló segítségével összezúztam. Nem törekedtem arra, hogy teljesen apró szemcsés legyen, így maradtak benne rusztikus darabok is, hogy valami roppanós elem is legyen a sütinyalókába. Egy keverőtálban összekevertem a mascarponéval az összetört kekszeket, majd fél órára mélyhűtőbe tettem, hogy összeálljon a massza. Mikor kivettem, gyurma szerű állaga volt, a mascarpone és az Oreo mintha összeolvadt volna, viszont a hőmérsékletre nagyon kell figyelni, mert már a kezünk melegétől is könnyen felolvad ez a massza, úgyhogy ismét a hűtés következett, miután megformáztam a 16 golyót. Miközben ezek hűltek, elkezdtem megolvasztani a csoki vítgőz felett, egy kis darab vaj hozzáadásával, hogy fényes legyen a végén a csokimáz. Ennél is oda kell figyelni, hogy ne legyen túl forró a csoki, de még annyire ne is hűljön ki, hogy könnyen, és vékony rétegben fel tudjuk vinni a sütinyalókára. A golyók közepébe egy-egy pálcát szúrtam (amiket a dm-ben vettem), és így forgattam meg az olvasztott csokiban. Három szem díszítőgyöngyöt tettem a tetejükre, és száradásig hurgarocellbe szúrtam őket, tálalásig pedig hűtőben tároltam.


Mivel ez a bejegyzés kerül ki karácsony egyik napján, itt kívánok boldog karácsonyt minden olvasómnak! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése