2015. december 21., hétfő

Könyvek a téli szünetre

Arra gondoltam, hogy írok kicsit azokról a könyvekről, amiket mostanában olvasok, hátha nektek is megjön a kedvetek hozzájuk, vagy ha épp kifogytatok az ötletekből, hogy milyen könyvet vegyetek a kezetekbe, akkor ezeket bátran ajánlom. Itt a téli szünet, most nem lehet kifogás, hogy nincs idő olvasni. Mostanában szinte ráparancsoltam magamra, hogy esténként kinyissak egy könyvet, bármilyet, ha csak egy oldal erejéig is. Mert mennyivel könnyebb megnyitni az aktuális sorozatom újabb epizódját, aztán persze a végén rájövök, hogy az élmény teljesen más és hajnali 1-kor azon kapom magam, hogy nem bírom letenni a könyvem, pedig már ragadnak le a szemeim, vagy éppen az adott kötettel a kezemben alszok el. Elég vegyes a felhozatal, az éjjeliszekrényemen épp egy receptkönyv és Tanya Burr könyve van. Már csak egy forró ital, néhány puha takaró és párna, hangulatfények, és tökéletesek is a téli esték.



The Great British Bake Off: Christmas
Az egyetlen műsor ami folyamatosan szeretek a TV-ben követni, az a Great British Bake Off. Igaz, a Konyhafőnök Junior is, de arról mindig lecsúsztunk Hunival, és utólag néztük vissza a részeket. Én is szeretek sütni, az ünnepi időszakban pedig szerintem még az is, aki egyébként egész évben kerüli a konyhát. Ez a könyv nem csak sütemények receptjeit tartalmazza, különböző sült húsok és sütőben elkészíthető köretek is találhatók benne. Ami nagyon megfogott benne, hogy a receptek kronológiai sorrendben vannak: az adventi időszak elejére azok a sütik kerültek, amik sokáig elállnak és a könnyebb ételek receptjei, karácsony környékén vannak a legünnepiesebb ételek, a karácsony és újév közötti időszakban olyan recepteket találhatunk, amikben a maradékot használhatjuk fel, Szilveszterre pedig könnyed falatokkal készülhetünk, különböző alkoholos italokkal. A receptekben pedig az tetszik, hogy aprólékosan leírják a műveleteket, mégsem olyan szájbarágós jellegű, a magától értetődő dolgokkal nem untat. Az összetevők közül van egy-két különleges, nagyrésze viszont egy sarki kisboltban is beszerezhető, én az ilyen ételeket kedvelem elkészíteni.




Gayle Forman: Where she went
Nem tagadom, én az a lány vagyok, aki rendesen bele tudja élni magát egy romantikus regénybe. Viszont talán éppen ezért, egy ilyen könyvnek elég jónak is kell lenni ahhoz, hogy ezt a hatást eredményezze, és én általában egy ajánlás alapján nem tudom eldönteni tetszeni fog az adott könyv vagy sem. Filmeknél ez egyszerűbben megy, ha mégsem jött be annyira, hát elpazaroltam másfél órát, de egy könyvnél ez már máshogy van. Egyébként nem véletlen a filmes említés, hiszen az If I Stay második része az első könyvből készült filmnek köszönhetően került a kezembe: láttam a filmet, imádtam, nagyon sokat sírtam rajta és nem szerettem volna kivárni, mire megjön a második rész filmes adaptációja, ráadásul végre egy olyan romantikus regény, amiről biztosan tudom, hogy szeretni fogom. Angolul olvastam egyébként, ha tehem mindent így olvasok, egyrészt mert szeretem a nyelvet, másrészt pedig muszáj gyakorolnom egyfolytában, de létezik magyar fordítás is, Hová tűntél? címmel. Szóval ez a könyv a romantikus lelkeknek szól, én nagyon el tudtam veszni benne, és volt néhány rész, ahol magamra is ismertem. Ez volt az a könyv, amivel a kezemben aludtam át egy éjszakát, mikor 2 sor között kidőltem.




Tanya Burr: Love, Tanya
Tanya könyve egy igazi must-have annak, aki szereti a videóit. Minden hozzá kapcsolatos dologról írt a könyvében, a fejezetek sokszínűek, és nem is kell sorrendben haladni, külön-külön is érthető. A könyv szerintem nagyon érdekesen van felépítve: az egyes fejezetek végén vannak különböző tippek, és ilyen interaktív oldalak, amiket mi tölthetünk ki. Ez az a könyv, ami mindig kéznél van, hogy épp annál a résznél nyissam ki, ami érdekel: divat, sminkelési tippek, sütireceptek vagy önbizalom. Gyönyürűen van illusztrálva, Tanya saját fotóival, ettől még személyesebb lesz az egész könyv, a stílusa mellett; annyira könnyű elképzelnem, ahogy Tanya meséli a videóiban a történeteket, amiket leírt. Az posztban szereplő első három könyvet, köztük ezt is, mind az Amazonról rendeltem, viszont ez Bookline-on is elérhető, ha nem szeretnétek külföldről rendelni.


Paula Hawkins: Lány a vonaton
Paula Hawkins könyve is az a kategória, amit ránézve a borítójára lehet nem vettem volna meg. Viszont a Holtodiglanon megakadt a tekintetem: az is egy olyan film volt, ami előtt szívesen elolvastam volna a könyvet, de azélőtt még nem hallottam róla. A 2015-ös év thrillerének tituálják, én nagyon szeretem ezt a komolyabb műfajt, bár kell hozzá az a bizonyos hangulat, de nagyon élvethező, ha egyszer belemerülünk. Ennél a könyvnél kivételesen megfogott az ajánló, nem azért, mert annyira megtetszett, inkább elgondolkodott és nem tudtam hová tenni, kíváncsivá tett, úgyhogy ezt be is másolom:
Rachel ingázó, minden reggel felszáll ugyanarra a vonatra. Tudja, hogy minden alkalommal várakozni szoktak ugyanannál a fénysorompónál, ahonnan egy sor hátsó udvarra nyílik rálátás. Már-már kezdi úgy érezni, hogy ismeri az egyik ház lakóit. Jess és Jason, így nevezi őket. A pár élete tökéletesnek tűnik, és Rachel sóvárogva gondol a boldogságukra.
És aztán lát valami megdöbbentőt. Csak egyetlen pillanatig, ahogy a vonat tovahalad, de ennyi elég. 
A pillanat mindent megváltoztat. Rachel immár részese az életüknek, melyet eddig csak messziről szemlélt. 
Meglátják; sokkal több ő, mint egy lány a vonaton.


Richard Paul Evans: Hol lehet Noel? 
„Akadnak történetek, karácsonyi mesék, amelyeket úgy őrzünk, mint a dobozba rejtett füzéreket és színes üvegdíszeket, hogy azután minden évben elővegyük és megcsodáljuk őket. Rájöttem arra, hogy az én történetem is pontosan ilyen, hiszen örökre megváltoztatta véleményemet a karácsonyról.” 

Klasszikus szívhez szóló karácsonyi történet, egy ilyen nem maradhat le a listáról, ráadásul ajándékötletnek sem rossz szerintem. Ha még nem hangolódtatok rá eléggé az ünnepekre, akkor is jó választás, bár szerintem az évben bármikor jól jöhet egy ehhez hasonló könyv, ami emlékeztet az apró, jó dolgokra az életben, amiket általában nem értékelünk eléggé.

Ti miket olvastok mostanában? 

2 megjegyzés:

  1. Hello Rebeka! Nagyon hangulatosra sikerült ez a könyvajánló poszt! Gratulálok! Hasznos, h angolul is olvasol. Én arra gondoltam, h filmeket kezdek angolul nézni. Az is tökéletes, bár ahogy írod abban van az igazság: az olvasás (kuckózás) élménye semmihez sem fogható. Jó olvasgatást! :-)

    VálaszTörlés
  2. Sajnos nekem csak két ünnep között lesz időm olvasni,de már nagy kupac vár rám :) A szakácskönyv nagyon tetszik!

    VálaszTörlés