2015. december 28., hétfő

DIY galaktikus világító üvegek

Ez a galaktikus téma nálam mindig valahogy Szilveszter környékén éli reneszánszát, már-már hagyománnyá válnak ilyenkor a galaktikus körmök, idén viszont egy sokkal érdekesebb DIY projektbe kezdtem bele, ami szerintem tökéletes kiegészítője lehet egy újévi bulinak, főleg ha egy Star Wars témájú házibulit rendeztek, nagyon hangulatossá tudják tenni ezek a világító üvegek a sötétebb tereket. De akár úgy is el tudom képzelni, hogy a járda mellé van szép sorva elhelyezni, mintha ezzel lenne kivilágítva az út. Vagy egyszerű szobadekor is lehet, mint nálam.


Amire szükség lesz a világító üvegekhez:
- neon keverőpálcák (én a Tescóban szereztem be, nem tudok rá jobb nevet, de az a lényeg, hogy úgy nézzen ki, mint egy átlátszó szívószál, amiben neon színű folyadék található, kb. 300 Ft)
- befőttesüvegek, amilyen méretben tetszik
- csillámpor: én lila színűt használtam, átlátszó hiányában, de ha találtok olyat, ami leginkább a hópelyhekre hasonlít, azzal működik a legjobban, mert nem veszik el annyira a szín benne, az átlátszó pihék jól ki fogják adni a neon árnyalatokat, színes esetében pedig nyilván meglátszik maga a csillám is, de így is jól tud kinézni
- szívószál
- kesztyű, a biztonság kevéért, és takarítani is könnyebb lesz a művelet után


Hogyan készítettem el?
Az üveget először megtöltöttem csillámporral: éppen annyi port szórtam bele, hogy az befedje az üveg alját. A színes csillámporral óvatosan kell bánni, mert könnyen átveheti a domináns szerepet, és akkor nem fog annyira világítani az üveg, az átlátszóval bátrabban lehet kísérletezni, de egyikkel sem kell túlzásba esni. A pálcák két végét eltávolítottam, és egy szívószál segítségével az üvegbe applikáltam a folyadékot, hogy jusson bőven a szélére is. Egy közepes üveghez 1,5 pálcát használtam, de akár kettőt is lehet, az egy nálam kevésnek bizonyult. Amikor az üvegben volt a neon színű folyadék és a csillámpor is, rácsavartam az üveg tetejét és jól összeráztam a tartalmát. Végül lekapcsoltam minden fényforrást, ekkor lett igazán varázslatos a hangulat.





Nektek hogy tetszik? Szoktatok kísérletezni hasonló DIY projektekkel? 

1 megjegyzés: