2015. szeptember 2., szerda

Kapszulagardrób, avagy alakíts ki egy minimalista ruhatárat

Mit is jelent ez a nem is olyan új kifejezés? Egy olyan mini kollekció a ruháidból az adott évszakra, aminek minden egyes darabját jól tudod kombinálni egymással, praktikusak és nem utolsó sorban szereted viselni őket. Az én elképzelésem szerint ez alapján nem élünk együtt kevés dologgal, csupán kiválogatjuk a legjobbakat, amiknek a száma kevés. 


Sokszor éreztem már azt, hogy eljött egy újabb évszak és megejtettem a szokásos bevásárlást az adott szenzonra, és otthon rájöttem, hogy annak ellenére, hogy nagyon tetszenek az újonnan vásárolt dolgok, valahogy nem illenek bele az addigi ruhatáramba, és egy idő után így lesznek kihasználatlanok az egyes ruhadarabok. Vagy a leárazások. Amikor örülök magamnak, hogy hú de olcsón szereztem meg ezt a szoknyát, és egyébként nem hordok ilyet, de most megtetszett és még akciós is volt, aztán otthon rájövök, hogy nincs egy hozzáillő felsőm se, ezért nem volt látható még rajtam a Bershkás, ethno mintás rózsaszín-zöld farmerszoknyám, és valószínűleg nem is lesz. A másik véglet amikor annyit viselek egyetlenegy darabot, hogy a nevemmel együtt említik, szintén Bershkás és leárazásos, egy sötétzöld szögecses pulcsiról van szó, ebben élek télen. Lényeg, hogy egyik út sem jó, feleslegesen veszek meg valamit ha sosem lesz rajtam, vagy feleslegesen van több pulcsim is, ha csak egyet hordok, kell egy középút.
A kapszulagardrób nem feltétlenül az alapdarabokat jelenti, csupán egy olyan alapkollekció aminek a darabajai jól kombinálhatóak egymással. Manapság ezt szerintem elég nehéz megvalósítani, mert az üzletek szezonról szezonra újabb trendekkel és rengeteg ruhával jelentkeznek, így könnyen lehet, hogy amiért még tavaly teljesen odavoltál, idén marad a fiók alján. Végignéztem a ruhásállványaimon, majd kihúztam a komódom fiókjait, mert bizony sok dolog lóg a fogason vagy fekszik a fiókban kihasználatlanul - köszönhetően az előre nem átgondolt vásárlásoknak.
De miért is jó ha egyszer időt szánunk rá és kiválogatjuk azokat a ruhadarabokat amiket a következő hónapban szeretnénk viselni? A reggelek is könnyebben indulnak, és abba a hibába se fogunk esni, hogy olyan darabokkal újítjuk a ruhatárunkat, amik a régihez nagyon nem passzolnak.

Azért kell is egy útmutató, szerintem ezek a leghasznosabb tanácsok, amiket a témával kapcsolatban olvastam:

Színek
Mi a kedvenc színed? Milyen színű a ruháid nagyrésze?
Nálam a fehér, a sötétkék és a burgundi színek sorolhatóak ide. Nagyjából ezek harmonizálnak is egymással, és szeretem őket, de nem szeretném minden egyes nap ezeket viselni, szóval kellenek más alternatívák, amik azért passzolnak ehhez a három árnyalathoz. Ilyen például a fekete, szürke, bézs vagy a vilagos színű light washed farmerek nálam. Találj ki egy vonalat, amin majd tudsz haladni, és ha később is a saját színskáládon belül maradsz, nem lesz olyan, hogy nincs párja valaminek a gardróbodban, maximum a zokniknak.

Minták
Így végignézve a ruháimon, nem nagyon hordok mintákat, a csíkos darabokat szeretem, de az úgyis megy mindenhez ami nem mintás, szóval ez a része nálam nem annyira érdekes.

Alapdarabok
Az egyik ilyen dolog nálam a világos, szaggatott farmer. Szinte bármihez fel lehet húzni, kettő van belőle és ezekkel teljesen el is vagyok.
Csíkos felső: szintén nagy kedvenc, ezért ez is tartozik a sokszor viselt ruhadarabok közé.
Kis fekete ruha: eseményekre ezt szeretem a legjobban, klasszikus és ugyanúgy megállja a helyét egy buliban, mint egy formálisabb alkalmon. Ebből is kettő van, a változatosság kedvéért.
Farmering: nálam 'go to' outfitnek számít bármilyen alsórésszel, ez az a ruhadarab amihez nem kell gondolkodni, mindig szívesen viselem. Egyébként az ingekkel nagyjából így vagyok, még hiányzik egy kockás, amit régóta szeretnék, de a fehér ingem is sokszor van rajtam, elég jól kihasználtnak számítanak nálam ezek.
Magassarkú: mindig is szerettem volna egy nude magassarkút, és az amszterdami Forever21-ben meg is találtam az álomdarabot. Imádom, ha nem ez van rajtam, akkor az csakis azért van, mert nem a legkényelmesebb hosszútávon, szóval jobb lett volna olyat találni ami ennek a szempontnak is megfelel, de néha megéri szenvedni miatta.. A másik egy sötétszürke, hasított bőr, szintén alapdarab Tamaris magassarkú, ez nagyon kényelmes.

Az extrák
Rose gold Vans cipő, ami bizonyítja, hogy ez a fajta rendszerezés mégsem annyira unalmas, mint ahogy elsőre tűnhet, csak szabjuk a saját stílusunkra.

Engem nagyon megfogott ez az ötlet, hogy alakítsunk ki minden évszakban egy kis capsule wardrobe-ot. Időt és pénzt lehet spórolni vele, kimarad a reggeli Mit vegyek fel?- dilemma és a Nincs egy normális ruhám se.. kijelentés is. Egyszerűen összeszedettebb az összkép. Persze lélegzetállító, ha van egy óriási gardróbod tele ruhákkal, cipőkkel, kiegészítőkkel, ennek ellenére szerintem sokkal izgalmasabb és nagyobb kihívás összeállítani egy jóval kevesebb darabból álló kollekciót, ami mégis jól kihasználható - én inkább választom ezt a minimalista irányt. Ti mit gondoltok? Kell a sok cucc vagy érdemesebb a living with less gondolaton haladni? Szeretnétek olyan bejegyzést, amiben kimondottan őszi dolgok lennének? 

1 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszett ez a poszt!=) Én is ezen az úton haladok, kevés színt hordok, megvannak a jól bevált alapdarabok, amiket általában hordok. A vásárlást is megkönnyíti, mert tudom, hogy mit keressek - milyen fazont, milyen színt -, és gyakolatilag bármi passzol a ruhatáramban bármihez, ha abszolút nincs ötletem, akkor is össze tudok rántani megfelelő outfitet reggelente. Néha becsúsznak különlegesebb darabok, de ezeket is gond nélkül be tudom illeszteni a ruhatáramba (ilyen pl. a pink Converse-em). Király dolog a kapszulagardrób! =)

    VálaszTörlés