2015. április 27., hétfő

Hajápolási rutinom





Tegnap posztoltam egy videót , elég rég volt már bejegyzés hajápolás témában, az utolsó ilyen poszt óta pedig változtak a szokásaim, és a termékek is amiket a hajamra használok. 

A videóban nem említettem, de azért lényeges, hogy hosszú, normál hajtípusba tartozó hajam van, ami hajlamos a töredezésre és a hajszálaim elég vékonyak. Először múlt nyáron lett befestve, októberben pedig kipróbáltam hogy állna az ombre, ez azóta is látszik, plusz úgy egy hónapja az egész hajam egy kicsit világosabb árnyalatú, mint az eredeti, sötétbarna hajszínem.

Sampon és balzsam kategóriában nem szoktam ugyanazt használni hosszabb ideig, egyszerűen vagy túlságosan megszokja a hajam azt, ami néhány hónapja még tökéletes volt rá, vagy éppen kevesebb/ több hidratálásra lenne szükség vagy csupán mert szeretnék - szeretek - kísérletezni. A márciusi kedvencekben említettem a Dove Oxygen Moisture sampont és balzsamot, ezt a vonalat nagyon megszerettem. Egyrészt, mert alaposan tisztít a sampon, könnyed lesz tőle a hajam, a balzsam pedig nem nehezít el egyáltalán - folyósabb állaga is van, mint az átlag balzsamoknak -, de közben jól hidratál és selymessé teszi a hajamat, amit utána 3-4 napig érzek. A másik márka, amiből eddig mindent nagyon szerettem amit próbáltam, a  Herbal Essences. Hasonlóak a tulajdonságai, mint a Dove Oxygen Moisture-nek, a különbség, hogy ettől még puhább lesz a hajam, de sajnos ez kevesebb ideig tart, a harmadik napon már vethetem be a badhairday frizurákat.. 

A Tangle Teezer is szerepelt már a blogon, nem hiába sokak kedvence, hiszen nem tépi a hajat, miközben az összes gubancot kiszedi belőle- vizes és száraz hajon egyaránt. Nem gondoltam volna, hogy fésű és fésű között lehet különbség, de abszolút megéri szerintem az ilyen apró dolgokra is figyelni, meg fogja hálálni a hajunk. 

A Gliss Kur fésülést könnyítő spray ugye akkor jön jól, ha nem engedelmeskedik a hajam, igazából ez nem a legfontosabb dolog, és nem is nagyon fogy nálam, szóval csak ritkán szoktam elővenni, ha eszembe jut.

Olajat és szérumokat már elég régóta használok a hajamra, valahol azzal egy időben kezdtem el ezeket felfedezni amikor a hajvasalást. Elég könnyen töredezik a hajam, szóval valahogy meg kell próbálnom ezt megelőzni, másrészt pedig jóval élettel telibb lesz a hajam, ha a végeket jól bemaszírozom valamilyen olajjal, hő használata előtt. Most épp egy Gliss Kur 4 féle olajat tartalmazó hajolajat szoktam a hajvégeimre felvinni, és talán már egy éve is megvan, pedig bőven használok belőle minden alkalommal, úgyhogy elég kiadós. 

Az ápolás részről ennyit, illetve van néhány lépés vagy módszer, ki hogy gondolja, amit próbálok betartani mindig, hogy az összhatás szebb legyen:

1. Nem törlöm át, esetleg erősen dörzsölöm törülközővel a hajam, hogy ne roncsoljam a vizes hajszálakat. Hajmosás után csak gyorsan beletekerem egy törülközőbe, így hagyom úgy 5-10 percig, aztán hagyon száradni kicsit a levegőn, végül pedig hajszárítóval teljesen megszárítom.

2. Ezt általában elfelejtem, de nem nagyon kéne sűrűn fogdosnom a hajam, mert előrahozhatom a hajmosást egy nappal korábbra ha egyfolytában ott a kezem a hajamnál.

3. Egy hajmosás után csak egyszer vasalom, ez úgy heti 2-3 alkalmat jelent, ami még nem olyan kevés, de még mindig jobb amikor minden reggelt vasalással indítottam. 

4. Az olajat általában vasalás előtt szoktam felvinni, és kb. fél órán keresztül hagyom beszívódni. Ezután jöhet a hajvasaló, és miután kétszer-háromszor átmentem vele a hajamon, nagyon selymes lesz ott, ahol előtte olajjal kentem be.

5. Nem szoktam külön hajmaszkot használni, ehelyett viszont szoktam olyat csinálni, hogy a balzsamot hagyom a hajamon kb. 15 percig, így jóval tápláltabb lesz a hajam, mint általában, felér egy pakolással. 

Hajformázás témában 3 syoss terméket használok, az egyik egy hajhab, amit szárítás előtt viszek fel a megfelelő tartás miatt, a másik egy hővédő spray, amit ugye hő használata előtt fújok a hajamra, a harmadik pedig egy hajlakk, amivel fixálni szoktam a kész frizurát. 

Ti miket használtok a hajatokra? Trükkök, hogy szép és egészséges legyen? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése