2013. július 22., hétfő

Franciaország: Alpok-túra és Riviéra - élménybeszámoló

Az előző bejegyzések valamelyikében említettem, hogy idén nyáron Franciaországba fogok menni. Még bele sem csöppentünk a nyárba, de már ez is eltelt, úgyhogy itt a poszt róla sok sok képpel és élménnyel.

Egyébként ez nem családos nyaralás volt, a gimiből mehetett aki szeretett volna, mi az egyik barátnőmmel vágtunk neki az útnak. Kora reggel indultunk a majdnem 50 fős busszal és az éjszakát is ott töltöttük, miközben szépen lassan haladtunk Szlovénián és Olaszországon keresztül az olasz-franci-svájci határhoz...


Ez a kis patak az első szállásunk alatt csordogált. Hajnalban értünk oda, és reggel már neki is vágtunk a közeli hegyeknek. Gyönyörű volt, felnéztünk és ott volt a Mont Blanc csúcsa. (Rose szürkében :))


A túraút egy gleccsermezőbe vezetett, a 4 órás gyaloglás után nagyon jól esett a hideg, bár visszagondolva örülök, hogy nem fáztam meg. 


Ez a kép már egy másik túrán készült, ez volt a legnehezebb és leghosszabb út: megkerültünk egy hegyet csúcstámadással, és még közben el is kezdett esni az eső és villámlani.. 2000 méteren ez maradandó élmény. 


Courmayeur, egy aranyos kis olasz alpesi város sétáló utcája. Nagyon jó hangulata volt, mint az olasz városokban, ahol folyik az élet, csak ez éppen a hegyekben volt. 


A második nyíllal jelölt utat választottuk, de azt a 2 órát pontosítanám.. és nem egyre :P 


Ide érkeztünk, nem egy mindennapi látvány a 2000 m feletti csúcsok testközelben. Hihetetlen volt, csak a gond, hogy elég veszélyes is. Itt egyébként vlogoltam, ha a videószerkesztőm is úgy szeretné, akkor pár napon belül fent lesz YouTube-on. De a veszélyes részre visszatérve, miután eltettem a telefonom, pár lépést mentem és egyszer csak a bal lábam alatt beszakadt a hó. Egy óriásit sikítottam, a derekamig ért a hó, a két kezemmel kapaszkodtam, viszont éreztem, hogy a lábammal a levegőben kapálózok. Szerencsére gyorsan kihúztak akik mögöttem jöttek és mentem is tovább. Nem vagyok félős, de itt nagyon megijedtem, sosem éreztem még ilyet. Meg ugye nem is láttam hova lépek igazából és mi van a hó alatt, itt pedig majdnem mindent az borított. 


Egyik nap felvonózás volt a programunk, kora reggel indultunk, ezért a csúcson reggeliztünk egy nagyon hangulatos kis hegyi kunyhóban. 



Ez a kis tó egy hegyi botanikus kert része volt, ahol inkább zuzmók voltak, de azért egy-két gyönyörű virág is helyet kapott az alpesi rétekről. 


A történet túrázós része itt ér véget, ugyanis elhagytuk az Alpokat és ezután a francia Riviérát jártuk be minden nevezetes városával. Itt éppen az Esterel hegységben voltunk, ahol rettentően tűzött a nap, de valahogy tudtuk élvezni 4 nap hó után. 


Az első város amit megnéztünk a Riviérán Cannes volt, ha azt mondom filmfesztivál biztos mindenki tudja miről van szó. Meglátogattuk a vörös szőnyeges lépcsőt is, viszont elég zsúfolt volt, de filmsztárokba pont nem botlottunk..  


Végignéztük a kézlenyomatokat, nagyon jól néztek ki a vörös szőnyeg környékén.



Cannes sétáló utcája tele van jobbnál jobb üzletekkel, a gond csak az volt, hogy 8 óra után mentünk, amikor sorra zártak be a boltok. Szerencsére macaront tudtunk venni, egy igazi macaron-boltban, ahol rengeteg különleges ízből lehetett választani. Én nagyon oda vagyok ezért a sütiért, párszor ettem itthon is, de ez volt az igazi, tényleg mennyei volt... A zöld pisztáciás (bármennyire furcsa is, szerintem ez az egyik legjobb), a világos rózsaszín rózsás-licsis (ez nagyon parfümös volt, de szintén nagyon finom), a pink pedig egy ilyen különleges ízű aminek volt valami speciális neve, megkérdeztem, hogy milyen, az eladó azt mondta ez tradicionális, úgyhogy megkóstoltam és kellemesen csalódtam, engem valamelyik cukorkára emlékeztetett az íze. 



Szurdokvölgyben is jártunk, mászkáltunk a kövek között, és volt aki még úszni is bemerészkedett a 12°C-os vízbe, én ezt kihagytam inkább. Így is nagyon szép volt, és kellemesen hűvös volt a levegő is.


Azért a régebbi utak emlékei még megvannak.. Korzika.. :)


Monacóban elmentünk az Oceanográfiai Múzeumba, ami egy nagyon szuper hely, rengeteg akvárium van halakkal és mindenféle vízi élőlénnyel, egy másik emeleten pedig kiállítás van, ez is nagyon érdekes.  


Monaco gyönyörű hely, talán ez tetszett a legjobban az egész utazás alatt: nagyon igényes a gyönyörű épületeivel és a tiszta utcákkal, a tengerparton fekszik és nem mellesleg Forma-1-es futamot is rendeznek itt, már úgy várom, hogy a következőt úgy nézzem, hogy jéé, én már jártam itt. 


Egy egészséges nasi - a sok macaron mellett azért ettünk ilyet is. Ezt egyébként egy egyszerűnek tűnő zöldségesnél vettük, de volt ott saláta bár is, tengeri herkentyűk..



Cannes-i sétánk közben utunkba akadt pár látnivaló.



Kicsit bővebben arról, hogy miket is ettünk. Nekünk kellett minden étkezést intézni, ugyanis sehol nem kaptunk reggelit, ebédet vagy vacsorát. Úgyhogy a napi étrendünk úgy nézett ki, hogy reggel vettünk valamit a nap hátralevő részére vacsoráig, ez általában bagett, fánk, szendvics volt gyümölcsökkel és valami édességgel. Én mindig ittam valami gyümölcslevet is, ez általában mangó smoothie volt, itt épp epres. Vacsorát általában főztünk magunknak, jó szolgálatot tettek az instant tészták és ezzel a forró vízzel összekeverhető quick meal menük. Párszor étterembe is mentünk, és életemben először megkóstoltam a kagylót is, ízlett. 



Levendulacsokor, ha már Provence-ban jártunk..




Szerencsére többször is tudtunk fürdeni a tengerben: sós víz, homokos part, sziklák, napsütés, egy életérzés.


Július 14-én, a franciák nemzeti ünnepén épp Nizzában voltunk, délután mindenféle felvonulás volt, este pedig megnéztük a tűzijátékot. Ezen az éjjelen indultunk is haza, és másnap este haza is érkeztünk rengeteg emlékkel és élménnyel, és persze napsütötte bőrrel. :)

Ti jártatok már Franciaországban? Merre voltatok idén nyaralni? 

28 megjegyzés:

  1. Gyönyörű helyeken jártál! Nagyon szép képek :)

    VálaszTörlés
  2. Hjaaj, nagyon hangulatos képek, az utolsó előtti a kedvencem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, én is szeretem azt a képet, élmény volt a homokba írogatni. :)

      Törlés
  3. Stunning photos and varied scenery too. The food all looks delicious esecially the macarons! I was in France for 14th July a few years ago - it's a really fun time to be there.
    http://missbbobochic.blogspot.co.uk/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thank you very much! Yes, the macarons were very yummi. I enjoyed 14th July so much!

      Törlés
  4. Csodás képek és csodás helyeken is jártál!! Elnézegettem volna még egy ideig. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Én még maradtam volna egy ideig.. :)

      Törlés
  5. Micsoda élmények. Szerencsés vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon örülök, hogy eljuthattam ide. :)

      Törlés
  6. Szuper helyeken jártál, biztos nagyon jó volt ^^

    VálaszTörlés
  7. még olvasni is szuper volt :D bár elég ijesztő is, amikor beszakadt alattad a hó.. :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi :D csak megijedtem, de azért nem volt kellemes.. :/ :)

      Törlés
  8. Köszönöm a részletes beszámolót, nagyon élveztem! :)
    Nem jártam, de nagyon szeretnék eljutni. Legfőképpen Párizsba, de ahogy látom, te ott nem voltál. Ez a túrázás viszont nem nekem való, én nem bírtam volna...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Nem, Párizsban nem jártunk, csak a déli részen voltunk. Voltak olyan túrák amik nehezek voltak, de a kilátásért megérte. :)

      Törlés
  9. Abszolút átjött a képeken a hangulat, gyönyörű helyeken jártál :)!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, örülök, próbáltam átadni! :)

      Törlés
  10. Great Pictures!
    http://ponerleonda.blogspot.com.ar/

    VálaszTörlés
  11. Úúúúú nagyon irigykedek :) Gyönyörűek a képek!!!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szép képek.Sajnos én még nem voltam francia országban, de hátha egyszer eljutok. :) :/

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szép képek, és érdekes volt a beszámoló is! :) Sajna még nem jártam Francia o.ban de ami késik az nem múlik!! ;) xoxo:Yvett,http://divat-mania.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  14. Szèp helyek az biztos:) Rózsás-Licsis Macaron? Csak nem Pierre Hermé?:O

    VálaszTörlés