2012. december 22., szombat

DIY - Forró csoki mix mézeskalács fűszerekkel

Hátralévő napok karácsonyig: 2!

Pénteken megajándékoztuk egymást a barátnőimmel, és gondoltam, hogy kéne valami személyesebbet is adni, valami saját készítésű ajándékot. Eleinte nem volt sok ötletem, aztán csütörtök este beugrott, hogy amikor múltkor vásárolni voltunk, forró csoki alapot kerestünk (tudjátok, olyan, ami egy darab csokinak néz ki és csak vízzel kell elkeverni). A lényeg, hogy nem találtunk, ezért gondoltam én készítek egy ilyen keveréket. Nagyon gyorsan kész lett, este 9-kor álltam neki, 10-kor pedig már be is volt csomagolva. Saját képeket elfelejtettem készíteni, de azért illusztrációt hoztam. :)

Forrás: www.heygorg.com

Hozzávalók:
-egy kisebb üveg
-forró csoki alappor
-mézeskalács fűszerkeverék
-csokidarabok
-kockacukor/pillecukor
-apró díszítők és ízesítők: ez bőven elhanyagolható, de aki szeretne tehet bele (pl.: fahéj, vanilia, karamelldarabkák); én ilyen apró kis epres golyókat tettem bele, amik szintén felolvadnak
-szalag
-címke az üvegre, ragasztó


Először összekevertem a forró csoki alapport a mézeskalácsfűszerekkel, aminek a felét beleöntöttem az üvegbe. Ezután jöttek az epres golyók, szerintem jól mutatnak ezek a rózsaszín kis pöttyök a csoki között. Aztán ráöntöttem a forró csoki-por másik felét is és eloszlattam, hogy egyenletes legyen a teteje. Végül felváltva raktam bele a cukor- és csokidarabokat az üvegbe, és amikor a tele lett, rácsavartam a kupakot az üvegre. Már csak a díszítés volt hátra: karácsonyi csomagolópapírt tettem az üveg tetejére és egy piros szalaggal kötöttem meg. A címkét is én készítettem, egy keményebb papírra ráírtam, hogy Hot chocolate mix *Gingerbread*. És kész!


Szerintem nagyon jó egy ilyen ajándék azoknak, akik szeretnek forró csokit inni. Gyorsan el is készíthető, és tényleg nagyon karácsonyi. Én is rengeteg forró csokit iszok ilyenkor, az új kedvencem a nutellás, ha szeretnétek írok róla bejegyzést. :)
Instagram-ra néhány napja ki is tettem egy forró csokis képet, roseballerina néven találtok meg.

Ti készítettetek már ilyet? Szeretitek a forró csokit? :)


16 megjegyzés:

  1. Írj bejegyzést a nutellás forrócsokiról!!!;-)

    VálaszTörlés
  2. szia!:) ez gyors, és nagyon jó ötlet. egy kérdés: te ki is próbáltad, hogy megcsinálva milyen ízű lesz?:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tegnap este kipróbáltam! :) Szerintem nagyon finom lett, különösen a mézeskalács fűszerektől... ;)

      Törlés
    2. De jó!:) Akkor azt hiszem meg is van a hátralévő 2 ajándék. Köszi a bejegyzést!:)

      Törlés
  3. És pontosan milyen forró csoki keveréket használtál hozzá?:) A végén, amikor kipróbáltad, mennyi kellett egy adaghoz ebből a saját keverékből?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arányokat nem néztem, bocsi, ízlés szerint és ránézésre. Attól is függ, hogy milyen fűszerkeveréket használsz. Egyébként nem kellett sok fűszer, mert elég erős volt. De ugyanúgy működik, mint a kakaó. :)
      Úúú a nevét nem tudom, valamilyen német. :)

      Törlés
  4. Nagyon jó ötlet,lehet én is kipróbálom.De félek,hogy túl sok mézeskalács fűszerkeveréket teszek bele.Kb.mennyit tettél bele?
    A másik kérdésem,hogy írtad,hogy felváltva tetted a csokit és a cukrot. Kockacukorra és táblás csokira gondolsz?:)Bocsi csak kicsit érhetetlen vagyok :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kb. 2 kiskanállal tettem bele, 10 kanál forró csoki keverékhez. Igen, kockacukor, de pillecukor is lehet, csokiból pedig mindegy. :)

      Törlés
  5. Ez nagyon jónak tűnik! :) Szeretem a forró csokit. :)

    VálaszTörlés
  6. de imádom a forró csokit, de jól néz ki :)

    VálaszTörlés
  7. De jó, ezt ki fogom majd próbálni! :)

    VálaszTörlés