2012. szeptember 22., szombat

Hogyan tisztítsuk az ecseteinket?

Sziasztok!
A heti sminkelés alkalmával gondolom nem csak nekem gyűlnek fel a piszkos ecsetek hétvégére...
Ez a procedúra főleg azért fontos, hogy kimossuk a baktériumokat, amik az ecsetek szőrében telepszenek meg - és persze a benne maradt, felesleges púdert, alapozót.
Úgyhogy megmutatom én hogyan is tartom karban a sminkecseteket. ;)


Először fogom az ecseteket és vízzel leöblítem őket. A legfontosabb az, hogy az ecseteket függőlegesen, a szőrével lefelé tartsuk.


Aztán babasampon segítségével, körkörös mozdulatokkal kimosom az ecsetben megmaradt púdert, alapozót. 


Látjátok, ennyi piszok gyűlik fel az ecsetekben, amit senki sem szeretne újra magára kenni. 


Akkor tudjuk, hogy az ecseteinkből kimostunk minden szennyeződést, ha a hab már szép fehér. 


Ezután már csak le kell öblítenünk őket, még mindig lefelé tartva... 



... és végül egy olyan helyre kell tennünk őket, ahol megtudnak száradni (a radiátorom nem működik még, ezért mertem rátenni, de télen nem szoktam, mert kikészítene az ecseteket). Kész! :)

Hopp, majdnem elfelejtettem egy gyakran ismételt kérdést: Mivel tisztítsuk az ecseteinket?
-babasampon: ettől puha lesz az ecset szőre, a gyengédsége miatt pedig meg is kíméli ecseteinket, minden koszt eltávolít; emellett pedig gazdaságos megoldás
-ecsettisztító folyadék: azoknak ajánlom, akik nagyon-nagyon ügyelnek az ecseteikre, és drágább darabjaik vannak és még gyorsan is szeretnék letudni az ecsettisztítást; ilyen folyadékot lehet MAC üzletekben is kapni, de olcsóbb termékek közül is találhatunk jókat
-benzin: ezt gyógyszertárakban találhatod meg; nagy előnye, hogy fertőtlenít, nem kell kiöblíteni, minden szennyeződést maradéktalanul eltávolít 
-ecsetszappan: ez nagyon érdekes, sajnos még nem próbáltam, de ugyanúgy működik, mint a babasampon, csak persze szilárd formában

Ennyi is lett volna az ecsettisztítás nálam. Ti milyen gyakran tisztogatjátok őket? :)
Rose



14 megjegyzés:

  1. .a "kremes" ecseteket gyakrabban tisztitom, mint a "pudereseket". en ecsetszappant hasznalok, 600 ft volt, nagyon sokaig eleg. (Da Vinci Reinigungsseife fur Kosmetikpinsel)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hallottam már erről a szappanról. azt megkérdezhetem, hogy hol lehet kapni, mert még sehol sem láttam? :)

      Törlés
    2. .Pesten az O utcaban, a sminkes boltban vettem :)

      Törlés
    3. Kár, hogy nem vagyok pesti... na mindegy, majd ha megyek :) köszönöm szépen :)

      Törlés
  2. Én minden nap kimosom az alapozóecsetemet. Ezt így javasolják a profi sminkesek is. :)

    Http://moonangelstories.blogspot.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jogosan, bár én BB krémhez nem használok :)

      Törlés
  3. Én is így csinálom ,ahogy te írtad.Csak én szappannal. : )
    Nagyon szépek a képek. :)

    VálaszTörlés
  4. Én még egyszer valahol olvastam, hogy baba samponnal érdemes őket átmosni.
    Azokat az ecseteimet amiket napi szinten használok azt 2 hetente mosom, amiket pedig ritkán azokat havonta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam is van, hogy a szemhéjpúderes ecsetek tisztítása csúszik egy hetet, ha nem nagyon használom őket. :)

      Törlés
  5. Nagyon hasznos kis bejegyzés volt, a babasamponról eddig nem hallottam alternatívaként, megyek is ecsetet tisztítani ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, de örülök, hogy segíthettem. :)

      Törlés
  6. Ma pont ez az egyik harci feladat nálam! :D

    VálaszTörlés
  7. A babasampont én is ki fogom próbálni, eddig fertőtlenítőt és folyékony szappant használtam a tisztogatáshoz, de ez még jobb ötletnek tűnik! :)

    VálaszTörlés