2012. szeptember 8., szombat

Back to school... 5., befejező rész - Mit eszek iskolaidőben?

Sziasztok!
Adós vagyok még nektek ezzel a bejegyzéssel, sokan kértétek, hogy mutassam meg, miket szoktam magammal vinni tízóraira. Nekem az ebédről is gondoskodnom kell, mivel az iskolában nem kapok, és van olyan napom is, amikor 8 órám van, ilyenkor délután 4 órára érek haza. Egyébként kedden megkaptam az állandó fogszabályzómat, úgyhogy most nem is nagyon tudok enni, csak krémleveseket, joghurtot, ilyesmit. Persze mint minden új dolgot, ezt is meg kell szokni, csak remélem nem fog sokáig tartani. Na mindegy, térjünk vissza az eredeti témához. :)

Reggeli #1



Úgy gondolom, hogy a legfontosabb, hogy változatos dolgokat együnk. Például itt az első reggeli, amit összeállítottam:
- szendvics: barna zsemle + vaj + tavaszi felvágott + sajt + kaliforniai paprika
- gyümölcs: szilva
- és még valami kis édesség: Mozartkugeln

Persze az édességet jobb elhagyni, de én nem bírnám, úgyhogy ha mégis visztek magatokkal valamit, akkor inkább tejcsoki helyett étcsokit válasszatok, ez sokkal egészségesebb.

Reggeli #2



A második reggelim egy sajtos-uborkás kifliből (a pékségben ezt a fajtát stangli néven árulják), almából és egy csokiból állt. Ha a két reggelit összehasonlítjuk, akkor az első sokkal egészségesebb, de a második is győzedelmeskedik, ha mondjuk egy hamburgerrel hasonlítjuk össze. Persze nálam is előfordul, hogy büfében veszek reggelit, de akkor is valamilyen szendvicset inkább. 


Mindig van a táskámban valami kis plusz tartalék, ha netán farkaséhség törne rám.
Például a képen látható aszalt gyümölcsös szeletek. Ezeket nagyon szeretem, mert elég tömények ahhoz, hogy ne legyek éhes utánuk.

Fogszabályzósoknak is

A bevezetésben írtam, hogy kedden megkaptam a fogszabályzóm (egyébként rózsaszín :D). Tudom, hogy ha valaki fogszabályzót visel, attól még nem kell főzeléken és tejbegrízen élnie, kivéve a kezdeti időszakot. Most még elég nehéz, ezért fogytam is rögtön 2 kilót.
Még a nyáron láttam rengeteg receptet és videót YouTube-on smoothie-król. Konkrétan nincs magyar szó rá, de olyasmi, mint egy nagyon sűrű gyümölcslé. Nem turmix, mivel általában nincs benne tej, de nem is gyümölcslé, mert annál sokkal sűrűbb. Én először Korzikán kóstoltam meg egy mangósat, akkor ízlett meg nagyon. Ausztriában pedig ilyet ittam: http://www.innocentdrinks.co.uk/things-we-make/smoothies/mangoes-passion-fruits.
Magyarországon még szerintem nem is láttam üzletekben, de ha láttam is, nem emlékszem rá. Ezért én itthon elkészítettem magamnak, megmutatom hogyan.

A kedvencem az őszibarackos-szőlős, ehhez semmi másra nincs szükségünk, mint meghámozott, friss őszibarackra és kimagozott szőlőre.



A lényeg, hogy minden gyümölcsöt feldarabolva turmixoljuk össze. 


Ha kész, és iskolába szeretnénk vinni, akkor egyszerűen egy üres műanyag palackba is tehetjük, én ebben a pohárban szoktam hordozni a smoothie-t.
Szerintem nagyon praktikus ez a kis ital, mert nagyon egészséges, és gyorsabban el is fogyaszthatjuk, mint bármelyik gyümölcsöt. A fogorvosok most biztos belém kötnének, hogy az ételeket meg kell rágni fogaink erősítéséért, de mentségemre legyenek a rövid szünetek.
A cukros, rosszabb esetben édesítőszeres gyümölcsleveknél is sokkal jobb választásnak tartom, hiszen 100%-ban csak gyümölcsöt tartalmaz, ráadásul még mennyire frissen. Ha reggel nincs időtök ilyennel foglalkozni, este is elkészíthetitek, hűtőben tárolva biztosan jó még másnap.

A másik smoothie amit nagyon szeretek, a banános-körtés. Ennek az állaga sokkal sűrűbb, emiatt jóval kiadósabb is. Ehhez 1 banánt és egy körtét vágok össze, majd turmixolom őket. 



Sajnos a körtés képek fájlhibásak lettek, de én vilmoskörtét használtam, ha valakit érdekel. 



És itt a gyors megoldás: a boltban kapható gyümölcspüré. Igaz, hogy 7-10 éves gyerekeknek ajánlják, én így első fogszabályzós hetemen jó hasznát veszem. Nagyon szeretem, mindkettő nagyon finom. 


Végül pedig a különféle piskóták. Nem tudom meddig fogom még bírni, de most kb. rosszul leszek, ha ránézek erre a képre, ne vigyétek túlzásba. 3 napig csak ezt tudtam enni, ez szerintem megteszi magyarázatnak. :D

Remélem, hamarosan már ehetek normális, ropogós ételeket, de addig is barátkozom Dörmivel és turmixolgatom a gyümölcseimet.

Plusz tippek, hogy mit vigyetek még magatokkal, ha nincs ötletetek:
- mindenféle szendvics: tudom ezzel így nem segítek semmit, de nézzük miket lehet bele tenni: nutella, vajkrém, körözött, avokádókrém, sajtkrém, uborka, paprika, paradicsom, saláta, sonka, sajt  
- joghurt, krémtúró
- Kinder tejszelet, Kinder Pingui
- különféle kekszek, sütik
- aszalt gyümölcsök
- müzli szeletek
- saláták (kis dobozban, összevágott zöldségek egy kis öntettel)

Majdnem elfelejtettem! Ha van egy kis időtök, itt egy YouTube-os videó. Macbarbie az egyik kedvencem a YouTube-on, ő is készített egy ilyen iskolai ebédes válogatást:

Azt hiszem mindent leírtam, amit szerettem volna, igaz eléggé össze-vissza, de azért remélem élveztétek ezt a bejegyzést! Várom a kommenteket. :)
Rose


13 megjegyzés:

  1. Köszöntelek a fogszíbályzós klubban! :) Én is "ott" vagyok, de már több, mint 9 hónapja. :) nekem nem fájt semmi, semmi bajom nem volt, kívánom neked is ezt.
    Nekem nem is kellett 3 napnál többet ezeken a pépes kajákon élni, de azokat is kibírtam, mert nagyon szeretem ezeket a pépes ételeket. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végre valaki, aki megért. :) Köszönöm a kommentet!
      Hát nekem ez már az ötödik nap, de sajnos még nem nagyon rázódtam bele a dologba, a legkeményebb étel, amit megtudtam enni, egy virsli volt. De én is szeretem ezeket a pépes dolgokat, csak legyen mellé valami szilárdabb is. :)

      Törlés
    2. remélem majd készül fogszabályzós kép a blogra is :))

      Törlés
    3. hááát, még egy kicsit győzködnöm kell magam

      Törlés
    4. na.. :)
      ma szombaton szedték le az osztálytársam fogszabilíát és nagyon furcsa neki, hogy nincs ott.. :)
      megnyugtatás: a tesóm is nehezen viseli, igaz 2 hónapos, de még mindig zavarja.. fiú... :D

      Törlés
    5. Jajj, én áldani fogom azt a napot, amikor leszedik! :)
      De legalább már tudok szilárd állagú ételeket is enni... haladás! :D

      Törlés
  2. De jó, hogy írtál egy ilyen posztot. :) Én jó sokáig benn leszek, van, hogy este 8-ig, szóval ki kell találnom, hogy miket vigyek magammal. Hasznos lesz ez a cikk. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy hasznosnak találod! :)

      Törlés
  3. Nagyon guszti és szép képeket készítettél ! :) Én teljesen máshogy étkezem :) pl. kenyér féléket nagyon ritkán eszek, szóval nálam a szendvics nem jöhet szóba. Hétfőtől megint a 90 napos diéta szerint fogok étkezni, szóval ami elő lesz írva azt viszem ebédre az ételesembe :D .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Sok sikert a diétához, nekem pont jók ezek, kicsit hizlalnak, mert most nagyon lefogytam, és amúgy is elég alacsony volt a testtömeg indexem. :/ És így túl gyengék a csontjaim.

      Törlés
  4. Hű, nagyon jó lett ez a poszt. Én imádom a turmixokat, de már kicsit kezdtem unni, nagyon jó ötleteket adtál most ezzel a smoothie-val/vel (?). :D Köszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Én meg örülök az ilyen kedves visszajelzéseknek! :)

      Törlés
  5. Nagyon hasznos bejegyzés, én is sokszor viszek magammal házi gyümölcsturmixokat - olyan finomak! :)

    VálaszTörlés