2012. augusztus 11., szombat

Ausztria - élménybeszámoló

Sziasztok!
Tegnap este értem haza Ausztriából, ahol nagyon jól éreztem magam az elmúlt 6 napban. :)
A szállásunk Fusch-ban volt, a Großglockner lábánál. Reggelit és vacsorát kaptunk, utóbbi 3 fogásos volt. Ettünk többek között palacsintalevest, tökkrémlevest, osztrák rétest, és persze Wiener Schnitzelt is. Rengeteg helyen jártam: Ausztria legmagasabb pontjánál, gleccsertónál, sóbányában, tavaknál, városokban... De kezdjük is az elején! :)

Hallstatt

Hangulatos kis utca gótikus templommal
Az első nap az utazásról szólt, reggel 6-kor indultunk, délutánra értük el első úti célunkat, Hallsattot. Nagyon érdekes kis barokk város, a hegyek között, tóval. Érdekes, hogy a város mását megépítették Kínában, ezért rengeteg kínai turista is idejön, hogy megnézzék a várost "eredetiben" is. Nekem legjobban egy szappanbolt tetszett, itt eltöltöttem kb. 20 percet, de egy napot is tudtam volna maradni. Sok képet is készítettem a boltban, mert egyszerűen imádom az ilyen helyeket. Mindenképp ajánlom az olyan szappan megszállottaknak, mint amilyen én vagyok, ha ott jártok, feltétlen menjetek be. 



Különböző fürdősók, sószappanok: Hallstatt kelta hagyományok szerint ennyit jelent: "a só helye", ugyanis a közeli hegyekben só is található.



A sok-sok szappan közül alig tudtam választani, de végül egy ilyen lila szív alakú szappant vettem, aminek erdei gyümölcs illata van.

Rózsaszappanok






Utazás közben megálltunk néhányszor fényképezni, ez a kép nem tudom pontosan hol készült. Engem teljesen lenyűgözött ez a zöld fű, a tiszta levegő, a hegyek... Jellemzőek voltak a meredek hegyi réteken legelő tehenek és kecskék, de néhány mormotával is találkoztunk.


Ez a kép már egy gleccsertónál készült a Großglockner környékén. A gleccsertó rohamosan húzódik vissza, akár évi 200 m-t is (magasság). Végig jégen mászkáltunk, nagyon furcsa volt, ráadásul nagyon hideg is, téli kabátban voltam az itthoni kánikula után.


Kávé. Starbucks. Miután ez az utat Alpok-túrának neveztük, sokat kirándultunk és korán kellett felkelni, ezért volt nagy szükség kávéra. :) Nagy meglepetésemre szinte minden élelmiszer-üzletben lehetett Starbucks kávét kapni, amit nagyon-nagyon megszerettem, a képen látható Latte lett a kedvencem.



A harmadik napon a Krimml-vízesést néztük meg és jártuk körbe. Ez Európa legmagasabb vízesése, háromlépcsős, teljes magassága 380 méter. 4 km-es út során járható be a vízesés. 






Következő nap Kaprunba mentünk. Itt egy óriási gátat tekintettünk meg, interaktív múzeummal. Az idő először nagyon rossz volt, ugyanis a felhők nagyon alacsonyan voltak, ezért a fehér színű ködön kívül semmit sem lehetett látni. Szerencsére pár óra múlva kezdett kitisztulni az ég, és csodálatos kilátásban lett részünk.



A fenti képen látható vízesés egy szurdokvölgyben található. Ez a szurdokvölgy volt az egyik leggyönyörűbb dolog, amit az út során láttam. Egy kis patak kanyargott benne végig, és vájta ki magának az útját a sziklában már 4000 éve.


Az utolsó előtti napon átmentünk Németországba, hogy megtekintsük a Königssee-t. A hang úgy víz hangzott a hegyek között, hogy azt az érzést keltette, hogy valaki tényleg a túloldalról szólna vissza. Mindenki lélegzetét visszafogva figyelte. :D Jobb oldalon a St. Bartholomä templomot láthatjátok. 





A fenti kép még a Krimml-vízesésnél készült, itt karamellás kávét ittam. :) 




ebből még 5 csoki lemaradt :D
Persze vásároltam is rengeteg édességet meg még mást is, de ezeknek külön bejegyzést szentelek. Ha bármi kérdésetek van, írjatok meg kommentben. :)
Ti is szeretitek Ausztriát? Hol nyaraltatok idén? Várom a kommenteket. ;)
Rose

27 megjegyzés:

  1. Gyönyörű helyen jártál és a fotók csodaszépek. Remélem egyszer én is eljutok Halstattba :)

    VálaszTörlés
  2. Ausztria csodaszép, én is voltam egyszer egy ilyen egyhetes kiránduláson, Hallastattban is voltam meg més sok más helyen, még mindig csodaszép :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tényleg gyönyörű, nagyon a szívemhez nőtt. :)

      Törlés
  3. mi is majdnem pontosan ugyanezeken a helyeken voltunk júniusban egy sulit kiránduláson, mondjuk Hallstattban még pár éve, de Kaprun, a Königssee és a Krimml-vízesés nekünk is megvolt idén:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, én is egy gimis csoporttal voltam, tanulmányi út volt. :)

      Törlés
  4. Gyönyörű hely Ausztria,imádom!!!Itt van tőlünk egy köpésre,sokat járok ki, de a mai napig élvezek minden egyes kiruccanást:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj, de jó neked, én is szívesen laknék a közelében. :)

      Törlés
  5. Gyönyörű helyeken jártál :). Örök élmény :)

    VálaszTörlés
  6. De gyönyörű helyen jártál :)
    http://vogueandlife.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  7. Most nagyon irigyellek. Gyönyörű helyen voltál.:) Én imádok utazni, úgyhogy lélegzetvisszafojtva néztem a képeket, amik nagyon jó sikerültek, mintha profi fotós készítette volna.:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon szeretek utazni! :) Örülök, hogy tetszenek a képek, bár szerintem még sokat kell gyakorolnom, hogy igazán jó fotókat készítsek. :) Köszi!

      Törlés
  8. Nagyon szép képek :$és a szappanoknak isteni illatuk lehetett *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Tényleg nagyon jó illatuk volt...

      Törlés
  9. Eszméletlenül gyönyörű helyeken jártatok; irigykedek! :)

    VálaszTörlés
  10. Na, most még jobban el szeretnék oda jutni, mint eddig. :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szívesen visszamennék... :)

      Törlés
  11. ÚÚ, gyönyörű természet fotókat készítettél, nagyon nagyon tetszenek! Főleg amin vizcseppek vannak :)
    http://fashion-beauty-nails.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  12. hi! thanks for dropping by my blog and for the lovely comment too ^_^
    unfortunately my translation plug-in is not working as of the moment and i cant wait to ask where i this lovely place located?? :D you really having so much fun! i wish i could go there someday ^_^ and i'm following you now, don't forget to follow back :D

    http://cupofpinktea.blogspot.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Thanks! :) I hope that the translation is going to be good. I was in Austria, this country is next to Hungary, where I live. I follow you too. ;)

      Törlés
  13. Jó lehetett,szép képek.Starbucks latte tényleg finom,Culinarisban veszek néha csak őrült drága.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. :) Én még Magyarországon nem is láttam ilyen formában, bár vidéken lakom.

      Törlés