2012. június 16., szombat

Tusfürdő helyett szappan? Természetesen!


Sziasztok!
Ez a bejegyzés a természetes tusfürdőkről és a szappanokról fog szólni.
December óta szinte csak természetes anyagokból készült tusfürdőket és szappanokat használok, mivel nem szeretném a bőrömet mérgezni olyan káros anyagokkal, amikkel gyakran találkozunk tisztálkodási termékekben.

Először egy Lush terméket használtam, amit a mai napig imádok - az összes Lush termékkel együtt. Szóval a Dreamwash nevű krémszappant kaptam  karácsonyra, azért ezt, mert ezt ajánlották érzékeny bőrre. Még nem fogyott el, pedig nagyon sokat használtam. Télre tökéletes, nagyon jól hidratája a bőrt, utána nem is használtam testápolót. Nekem tényleg nagyon bevált, viszont nem teljesen természetes, mert tartalmazza a következő dolgokat: Sodium Stearate és Sodium Hydroxide. Ez a két anyag nem állít meg abban, hogy csupa pozitivumot mondjak erről a termékről, más tusfürdőben a többszöröse található meg efféle összetevőknek. Én az illatát is nagyon szeretem, mert ebben is megmutatkozik a természetes jelleg: rózsát, kamilla olajat, teafa olajat és levendula olajat is tartalmaz. Sajnos a Lushtól még csak ezt az egy szappant próbáltam, de persze kíváncsi vagyok a többire is. 

Lush - Dreamwash
A tél végén egy szappant próbáltam ki, fahéjas-kecsketejeset. Erről a termékről elfelejtettem képet készíteni, és már elfogyott. Sárgás színe volt, apró fahéjdarabokkal. Szerettem, mert jó illata volt és jól hidratált. Az állagával volt egy kicsi problémám, mert ragacsos volt. De ami a legfontosabb, teljesen természetes volt. Egyébként a dm-ben vettem, most is lehet kapni.

A tavasz beálltával frissebb illatokat szerettem volna, ezért erre az időszakra vettem egy hibiszkusz-kamillás szappant és egy Alverde tusfürdőt, ami citromos, limonádés illatú. (Utóbbit a dm haul-os posztban láthatjátok.)

A hibiszkuszos-kamillás szappan valóban nagyon jó a meleg időben: felfrissít, jól tisztítja a bőrt az illata nagyon kellemes. Eddig ő a nagy kedvencem, akkor fogom újravenni, ha más illat nem tetszik, mert mindig újabbakra vadászom. :)
hibiszkusz-kamilla szappan
Mik is ezek a káros anyagok, amik miatt váltottam természetesre? Néhány példa:
  • Sodium Laureth Sulfat: habképző, olcsó anyag, ami a bőr kiszáradását okozza, a legtöbb tusfürdő tartalmazza. Emiatt "csíp" a tusfürdő, ha a szemünkbe kerül - irritálja a nyálkahártyát. 
  • Sodium Lauryl Sulfate: bőrallergén anyag, gyorsan felszívódik, és az agyba, májba, szembe és szívbe kerülve maradandó károsodást okozhat. Megtalálható még gépi zsírtalanítókban, autómosószerekben, felmosószerekben.  

Én nagyon szívesen használok, próbálok ki természetes tisztálkodási szereket, de főként a szappanok izgatnak. A jövőben továbbra is maradok a természetes szappanoknál, mert tényleg nagyon beváltak, emellett sem magam sem a környezetem nem károsítom mesterséges anyagokkal.
Rose


2 megjegyzés:

  1. Én imádom a biocuccokat. Már attól is lázba jövök ha beszívhatom a biobolt illatát. A Bio boltban lehet kapni természetes szappanokat, és ingyen termékminta is van, amiből haza is hoztam. Nincs túl jó illata, de remélem azért hatékony.:) Amúgy én többnyire Dove szappant használok, de meg kell néznem, hogy nem tartalmaz-e olyan cuccokat amiket fent leírtál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A bioboltokat én is szeretem, viszont ott is nézd meg az összetevőket, mert sajnos hallottam már, hogy az ott lévő dolgok sem mindig természetesek. Ha nagyon szereted az illatokat -mint én :D-, akkor nézz be a Lush-ba, mennyei dolgok vannak. ;)

      Törlés